Rozwiązania chmurowe
Kurs powstał w ramach projektu Latarnicy w akcji: świętokrzyskie, dolnośląskie. Udział w kursie jest bezpłatny.
W obecnych czasach znajomość zagadnień związanych z obsługą dysków chmurowych jest koniecznością. Poznanie ich może być nie tylko przyjemne, ale też opłacalne. Warto bowiem wiedzieć, jak korzystać z rozwiązań, które mogą ułatwić naszą pracę.
- Technologia Google Drive oraz Microsoft OneDrive
- Jak zarejestrować nowy dysk chmurowy w tych technologiach?
- Jak używać dysk chmurowy, na komputerze PC poprzez przeglądarkę i aplikację, a także jak skonfigurować go na smartfonie?
- Generowanie linków do plików lub folderów i udostępnianie je wybranym osobom.
Moduły należy przechodzić w kolejności zadanej przez autorów kursu. Po przejściu wszystkich, zostanie udostępniony test wiedzy, którego pozytywne zaliczenie (tzn. zaliczenie testu na min. 80%) pozwoli na otrzymanie certyfikatu ukończenia kursu e-learningowego.
Kurs należy ukończyć w ciągu 31 dni od momentu pierwszego zalogowania. Nie trzeba go ukończyć w jednym podejściu - można go przerwać w dowolnym momencie, a platforma zapamięta, w jakim miejscu uczestnik ostatnio zakończył i przy ponownym uruchomieniu zapyta, czy rozpocząć od tego miejsca.
Grywalizacja i narzędzia wspierające proces dydaktyczny oparty o ideę grywalizacji
Kurs powstał w ramach projektu Latarnicy w akcji: świętokrzyskie, dolnośląskie. Udział w kursie jest bezpłatny.
Czy nie byłoby wspaniale, gdyby rutynowe zadania, które wykonujemy na co dzień pobudzały naszą ciekawość, a myśl, że zaraz je skończymy zamiast uczucia ulgi wywoływała niedosyt? A na dodatek pojawienie się kolejnego zadania byłoby źródłem mnóstwa pozytywnych emocji. Czy to możliwe? Tak, jeśli sięgniemy do świata gier i popatrzymy na tych, którzy grają - zrozumiemy, że oni właśnie tak mają. Grywalizacja pomaga zaangażować ludzi podczas zajęć i wpłynąć na to, że naprawdę chcą brać w nim udział.
Zagadnienia poruszane w kursie:
- dowiesz się, czym jest grywalizacja,
- poznasz różnice pomiędzy grą a grywalizacją,
- odkryjesz korzyści z wykorzystania grywalizacji w edukacji i kształtowaniu życia społecznego,
- poznasz sprawdzony model tworzenia założeń do procesu edukacyjnego z wykorzystaniem grywalizacji,
- poznasz przykładowe mechaniki gier (np., punkty, rankingi, wyzwania, informacja zwrotna),
- poznasz charakterystykę 4 typów graczy Achievers, Explorers, Socializers, Killers,
- dowiesz się jak działa nasza motywacja i poznasz korzyści z zastosowania teorii motywacji w grywalizacji procesów edukacyjnych,
- poznasz wybrane sposoby na zwiększanie zaangażowania graczy w oparciu o listę Kevina Werbacha,
- poznasz realne przykłady zastosowań grywalizacji w edukacji,
- dowiesz się, jak można zastosować aplikacje Quizziz, Kahoot, Plickers do procesów edukacyjnych.
Moduły należy przechodzić w kolejności zadanej przez autorów kursu. Po przejściu wszystkich, zostanie udostępniony test wiedzy, którego pozytywne zaliczenie (tzn. zaliczenie testu na min. 80%) pozwoli na otrzymanie certyfikatu ukończenia kursu e-learningowego.
Kurs należy ukończyć w ciągu 31 dni od momentu pierwszego zalogowania. Nie trzeba go ukończyć w jednym podejściu - można go przerwać w dowolnym momencie, a platforma zapamięta, w jakim miejscu uczestnik ostatnio zakończył i przy ponownym uruchomieniu zapyta, czy rozpocząć od tego miejsca.