Relacja z zajęć

opublikowano, 02 września 2021

Szkolenie dla osób 65 + z terenu Dolnego Śląska - Prochowice gr III

Data i miejsce

02 SIERPNIA 2021

  MIEJSCE: PROCHOWICKI OŚRODEK KULTURY I SPORTU, MIARKI, PROCHOWICE

Latarnik
WALDEMAR WACZYŃSKI

Szkolenie zostało przeprowadzone w dniach 2,3,4,5.08.2021 na terenie Dolnego Śląska w miejscowości Prochowice. Miejsce szkolenia to  Prochowicki Ośrodek Kultury i Sportu (ul. Miarki 5, 59-230 Prochowice). W szkoleniu brało udział 8 osób w wieku 65+. Zajęcia były prowadzone od godziny 12.00 do 16.00 z przerwami. Zrealizowano 16h zajęć.

 

Zajęcia dla osób 65+ (16h) miały charakter warsztatowy. Seniorzy wykonywali praktyczne ćwiczenia z takich obszarów jak:

 

 1.      Zakupy: poruszanie po sklepach internetowych i platformach zakupowych: allegro.pl, amazon.pl, aliexpress.com, banggood.com; wish.com itp. Wykonywanie bezpiecznych płatności (karta płatnicza, paypal, przelewy24, blik), procedury reklamacyjne, ewentualne zwroty prowizji lub towaru. Wystawianie komentarzy i sporów.  – 3h

 

2.      Profil zaufany i załatwianie spraw urzędowych (aplikacje: mobywatel, mPrawo Jazdy, Punkty Karne, mPojazd, Szczepienie COVID-19, eRecepta, Polak za granicą, Koronawirus-Informator, moje IKP) - 3h

 

3.      Bezpieczeństwo danych, bezpieczeństwo kont bakowych, kart płatniczych, danych wrażliwych, prywatności na serwisach społecznościowych.  2h

 

4.      Obsługa bankowości internetowej – poruszanie po serwisach bankowości elektronicznej. Wykonywanie przelewów, wyszukiwanie w historii konta, logowanie, doładowania telefonów na kartę itp. Do ćwiczenia będą wykorzystywane wersje demonstracyjne banków. – 3h.

 

5.      E-zdrowie - Internetowe konto pacjenta i e-zdrowie, umawianie wizyt lekarskich np. na znanylekarz.pl, sprawdzanie dostępności lekarstw w pobliskich aptekach: portal ktomalek.pl – 2h.

 

6.      Wyszukiwanie danych w Internecie ( strony internetowe urzędów, Biuletyn Informacji Publicznej, rezerwacja biletów kolejowych, lotniczych,). Wyszukiwanie numerów telefonów i adresów e-mail do pracowników urzędu miasta, gminy, dzielnicowego itp. 2h

 

7.      Obsługa urządzeń mobilnych (tablet, smartphone) z wykorzystaniem tabletów. Obsługa tabletu, ustawienia, instalowanie aplikacji, sklep Play, posługiwanie się narzędziami google (dysk, aplikacja zdjęcia, gmail, wyszukiwarka, tłumacz google, kalendarz, YouTube. 3h

 

Zajęcia były prowadzone przy komputerach oraz tabletach.

Zanim klikniesz „Przejdź do strony” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie Polityki Prywatności.

Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych.

Klikając „Przejdź do strony” lub zamykając okno przez kliknięcie w znaczek X, zgadzasz się z naszym regulaminem Polityki Prywatności.

Polityka Prywatności