Kolejne szkolenie we Wrocławiu
Po przedstawieniu idei projektu Latarnicy w akcji, przeszłam do zbadania potrzeb uczestników szkolenia. Chciałam określić poziom ich wiedzy na temat obsługi komputera oraz interesujących ich treści.
Na wstępie zasady korzystania z E-PUAP, temu zagadnieniu poświęciliśmy czas szkolenia, w szczególności zwracając uwagę na możliwości Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).
Uczestnicy chcieli zapoznać się ze stroną pacjent.gov.pl i możliwością rejestracji na szczepienia przeciw Covid19, gdyż ta strona była uczestnikom nieznana.
Zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę na stronie gov.pl.
Omówiliśmy zagadnienia związane z usługą "Kierowcy i pojazdy". Uczestnicy sprawdzili swoje konto związane z mandatami i punktami karnymi.
Pozostały czas zajęć poświęciliśmy pozostałym zagadnieniom na stronie gov.pl, w szczególności uczestnicy zapoznali się z procedurami wjazdu do innych krajów, w związku z obostrzeniami Covid19.
Zapoznałam uczestników ze stronami związanymi ze zdrowiem w Internecie, w szczególności analizowaliśmy treści zawarte na stronie, https://pacjent.gov.pl/ Serwis Ministerstwa Zdrowia i NFZ.
Będąc w tematyce zdrowia, wskazałam im, jak można wyszukiwać informacji związanych z koronawirusem i innymi chorobami.
Odwiedziliśmy apteki internetowe, porównując koszty stałych leków które uczestnicy kupują w stacjonarnych aptekach z cenami aptek internetowych.