Cyfrowi plus
W tym spotkaniu brały udział dwie seniorki, ale w różnym wieku senioralnym (62 i 83). Jedna z pań jest zaawansowana wiekiem, gdyż ma 83 lata, ale jest aktywną seniorką ciekawą świata i ze względu na pandemię oraz fakt iż bardzo brakuje jej wyjść z domu, spotkań towarzyskich , a przede wszystkim kultury postanowiła zapoznać się z możliwościami internetowymi. Panie podjęły szkolenie, które całkowicie zostało zmodyfikowane do ich potrzeb. Po rozmowie na temat czego oczekują od szkolenia podjęłyśmy działania z tym związane. Panie każda w zakresie swojego telefony nauczyła się : seniorka lat 83 sms, gdyż uznała to za coraz większą własną potrzebę, druga Pani lat 62 zapoznała się z whatsApp, gdyż chciała nauczyć się wideo rozmów ze względu na przeprowadzkę wnuczki za granicę. Chciała być niezależna w kontaktach z nią. Oprócz bloku dotyczącego telefonów, panie zapoznały się z podstawowymi funkcjami komputera i głównie z serfowaniem po internecie. Interesowało je wyszukiwanie informacji, prasa on-line, oraz jak wyszukać wszystko, co je interesuje (seniorka 83 głównie hasła do krzyżówek). Kolejno Panie zostały poinformowane o możliwościach e-PUAP. W tym temacie był to raczej blok dyskusyjny jak i pokazowy ze strony latarnika, natomiast rzadna z pań nie ma konta e-bank w związku z czym nie założyłyśmy chociażby konta pacjent.gov.pl, ale obie panie już wiedzą o możliwościach e-PUAP i jeśli uznają, że jest im to potrzebne wiedzą, że w zakresie tego szkolenia w każdej chwili mogą poprosić o pomoc w zrobieniu tego w ramach tego szkolenia. Dużą częścią rozmów były również rozmowy o teście. To właśnie te pytania wywołały wiele innych i naprowadziły również na zgłębienie wielu internetowych tematów, takich jak hasła, jak możliwości, jak różne portale, zamieszczanie treści itd.
Odbyłam cztery spotkania z paniami, które pozwoliły nam na zrealizowanie programu Cyfrowi plus.