Pierwsze spotkanie - badamy swoje potrzeby
To nasze pierwsze spotkanie.
Po przedstawieniu idei projektu Latarnicy w akcji, przeszłam do zbadania potrzeb uczestników szkolenia. Chciałam określić poziom ich wiedzy na temat obsługi komputera oraz interesujących ich treści.
Następnie omówiłam podstawy korzystania z komputera - pokazałam proces uruchamiania i wyłączania komputera oraz podstawy korzystania z przeglądarek internetowych na różnych laptopach i systemach operacyjnych.
Uczestnicy szkolenia byli zainteresowani korzystaniem z E-PUAP, więc temu zagadnieniu poświęciliśmy pozostały czas szkolenia w szczególności zwracając uwagę na możliwości Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) oraz https://obywatel.gov.pl/.
Uczestnicy, wskazali bankowość, jako przedmiot ich zainteresowań.
Po krótkiej pogadance o zaletach bankowości elektronicznej, w szczególności: dostęp przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z dowolnego miejsca, z którego można połączyć się z siecią, omówiłam również zagrożenia, które czyhają w sieci. Po teorii przeszliśmy do praktyki, odwiedzając strony banków i instytucji finansowych.